<meta name='google-adsense-platform-account' content='ca-host-pub-1556223355139109'/> <meta name='google-adsense-platform-domain' content='blogspot.com'/> <!-- --><style type="text/css">@import url(https://www.blogger.com/static/v1/v-css/navbar/3334278262-classic.css); div.b-mobile {display:none;} </style> </head><body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d24919536\x26blogName\x3dendi%C5%9Fe\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://hibon.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://hibon.blogspot.com/\x26vt\x3d-5360594913391802653', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Ahmet Hamdi ve Sait Faik

Çarşamba, Ocak 31, 2007


Üc isimli Türk yazarlardan cok okumuslugum yoktur benim ne yazik ki. Utanirim bundan cok fazla soylemem ortalik yerde. Bir Ahmet Hamdi okumuslugum vardir iste bir miktar, digerleri hep yalanciktan sikilarak biraz. Simdi Sait Faik giriyor hayatima. Mahur Beste`yi bitirdim bugün, ardindan Basak`in duydugunda "neee sen nasil Sait Faik okumazsin" serzenisi üzerine tatilden dönerken yanima aldigim Medari Maiset Motoru`nu okumaya basladim. Okur okumaz sevdim. Basaga mesaj attim dayanamayip, bir ada bulalim yerleselim dedim, kücük rum evleri, büyük kitapliklar, kahve saati dedim. (Ben dedim de onun yaptigi seyi burada söyleyip rencide etmek istemiyorum simdi, bu ayri bir kin gütme yazisinin konusu olabilir ancak. Ama "Allah cezani versin Basak" demeden gecemeyecegim.) Ben öyle pek kolay gaza gelmem, vallahi. Aksi bir izlenim uyandiriyor muyum bilemiyorum ama bana söylerken pek inandirici tinlamiyormusum gibi geldi simdi. Iste Sait Faik yüzünden. Hele bir de Ahmet Hamdi`nin üstüne okuyunca... Bir acayip tesir etti bana, cok baska geldi hersey. Oysa ben kafamin bir kösesinde Mahur Beste`nin üzerine bir Türk yazarla devam edeyim, bakarsin yakaladigim tat böyle gider, üc isimli cehaletimi biraz olsun kapatirim demistim. Nedense benzer bir sey bekliyordum ama iste bambaska güzellikte bir sey cikiverdi karsima. Bir de `yerles bir adaya anasini satayim, dogur mavi gözlü (niyeyse adada cocuk dogunca mavi gözlü oluyor) ada günesinde yanmis bakira bakan cocuklar, otur bahcende ac kitabini, o esnada bir haftaligina tatile geldigi adada kaldigi pansiyonuna giden adi Basak gecsin evin önünden, baksin mor salkimli bahce kapisindan begonvillerin altinda huzurla kitabina gömülmüs sana` (tabi Basak ilk asamada kasabanin bir diger kösesinde yasiyor idi o talihsiz cevabi yazana kadar)gazi veriverdi. Iste böyle gidiyor simdilik Abasiyanik (bu adamin bir o kadar güzel soyadini da anmadan gecmeyeyim her ne kadar her iki isim zikredisimde zevkten dört köse olsam da). Sait Faik... Ahmet Hamdi... (onun soyadini gecelim, sevmiyorum onu) Bir daha Sait Faik, bir daha Ahmet Hamdi. Yeter simdilik, hadi dagilin.

posted by hibon
19:30

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home